Jak powstają smycze?


Chcąc przybliżyć Państwu proces produkcji smyczy reklamowych, opisujemy jak krok po kroku wygląda. Mamy nadzieję że dzięki temu przekonają się Państwo, że to co wygląda na kawałek zszytej taśmy, jest efektem ciężkiej pracy zespołu wykwalifikowanych pracowników – od grafików komputerowych, aż po operatorów maszyn i pakowaczy.

big_63dfa88574a1401683e664a8e0b9e44f

Projekt

Pierwszym krokiem na drodze do powstawania smyczy reklamowych jest stworzenie projektu. Zostaje on wykonany w programie komputerowym, przeznaczonym do projektowania wektorowego. Opracowanie projektu nie polega tylko na umieszczeniu na wzorcu logo klienta, ale przede wszystkim na stworzeniu spójnej całości, odpowiadającej wymogom technicznym druku. Wielkość, kolory, odsunięcie od krawędzi smyczy, a także odstępy – każdy z tych elementów musi zostać starannie dopracowany, aby przy realizacji smyczy nadruk nie został obcięty w połowie lub nie skończył się w miejscu, w którym nie powinien.

Akceptacja

Kiedy projekt jest już gotowy i został zaakceptowany przez klienta, nie pozostaje nic innego jak uruchomienie produkcji. Na szerokiej rolce taśmy zostają wydrukowane powtarzające się nadruki. Gdy proces druku zostaje ukończony, zwój taśmy zostaje cięty na mniejsze paski, odpowiadające szerokości zamówionych smyczy. Czynność ta jest wykonywana mechanicznie i sterowana komputerem. Gwarantuje to uzyskanie idealnie równej szerokości i krawędzi na całe długości. Ostatnim etapem w procesie produkcji smyczy jest ich zszycie i dołączenie odpowiednich elementów wykończenia – karabińczyków, łączników oraz końcówek. Na końcu jest jeszcze kontrola jakości oraz konfekcjonowania smyczy do foliowych worków.